הישג לשר החוץ: פרגוואי תחזיר את שגרירותה לירושלים

אבי יעקב No Comments on הישג לשר החוץ: פרגוואי תחזיר את שגרירותה לירושלים

שגרירות חמישית בירושלים. חמש שנים לאחר שנפתחה ונסגרה, נשיא פרגוואי יחנוך עוד השנה מחדש את שגרירות ארצו בירושלים. שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא סנטיאגו פנייה, שעות ספורות לאחר כניסתו לתפקידו. ישראל תפתח מחדש את השגרירות באסונסיון בירת פרגוואי

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן נפגש אתמול בערב עם נשיא פרגוואי הנכנס, סנטיאגו פנייה, שעות ספורות לאחר טקס ההשבעה החגיגי.

השר כהן ונשיא פרגוואי החליטו כי פרגוואי תעביר עוד השנה את שגרירותה לירושלים בירת ישראל, וכי ישראל תחזור ותפתח שגרירות באסונסיון בירת פרגוואי.

שר החוץ כהן הזמין את הנשיא פנייה להגיע לישראל לחנוכת השגרירות בירושלים, ונענה כי בכוונת הנשיא להגיע עוד השנה לארץ לפתיחת השגרירות בירושלים.

שגרירות פרגוואי תהיה זו החמישית שנפתחת בירושלים בנוסף לאלו של ארצות הברית, גוואטמלה, הונדורס וקוסובו. לפני כחודש וחצי נפגש הנשיא פנייה עם שגריר ישראל באורווגאי יועד מגן שאחראי גם על פרגוואי – ואישר את כוונתו להעביר את השגרירות, מדובר באחת מהבטחות הבחירות של הנשיא החדש.

שר החוץ אלי כהן: ״אנחנו ממשיכים לחזק את מעמדה הבינ״ל של ירושלים כבירת הנצח של מדינת ישראל. הזמנתי את נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, להגיע עוד השנה לביקור נשיאותי בישראל, ולחנוך את שגרירות פרגוואי בירושלים, בירת ישראל".

"פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים, ושגרירות ישראל באסונסיון יחזקו את מעמדה האזורי והבינ״ל של ישראל ואת הקשרים החשובים בין המדינות. נמשיך ונחזק את הקשר ההיסטורי החשוב עם מדינות אמריקה הלטינית, שעמדו לצד מדינת ישראל והעם היהודי". אמר כהן.



0 תגובות